fredag 22 februari 2008

Syskrin



Fick min symaskin igår (har lånat mammas fram till nu), en Pfaff select line 4.0. Detta är mitt första projekt på den nya maskinen. Hade tänkt att ha den som pennfodral, men den blev lite stor för det. Så istället kommer jag att använda den som syskrin med trådar, märkpennor, knappar mm.
Den var lite pillig att göra, men efter lite handsömnad på slutet blev jag nöjd!


Material: En bit resttyg (IKEA), dragkedja 25 cm, ca 50 cm kantband, svart lakansväv till innertyg.
Beskrivning: Klipp till 2 cirklar med omkrets 27 cm och en rektangel 26x27 cm av yttertyget. Klipp även ut det i innertyget. Jag började med att sy fast dragkedjan på sidan som är 26 cm och gjorde en smal stickning. Sedan sydde jag fast dubbelvikt kantband på rätsidan av yttertygets cirklar. Sy fast cirklarna på tuben räta mot räta. Sy fast cirklarna på innertygets rektangel räta mot räta. Vändsy fast innertyget på dragkedjan. Vänd arbetet och fixa till med handsämnad.

Inga kommentarer: