tisdag 9 september 2008

Hätta och halsfluss

Jag har halsfluss för tillfället så det har inte blivit mycket sömnad på sista tiden och inte mycket annat heller för den delen. Men nu är jag på bättringsvägen och har idag sytt en hätta till omlottklänningen jag sydde för ett tag sedan. Den har legat tillklippt länge men jag har inte vart sugen på att sy på ett tag. Nu är den i alla fall klar och får hänga i garderoben tillsammans med klänningen tills någon liten tjej fyller 1 år. Har stickat och virkat en del på sista tiden men det är inget av det som är klart ännu, det tar ju lite längre tid än att sy. Men jag hoppas och tror att sömnadslusten nu är tillbaka!

5 kommentarer:

Strömming sa...

Hoppas du blir frisk snart! Halsfluss är ingen hit!

Söt hätta!

Anonym sa...

Oj, krya på dig så här i efterhand. Det är hemskt att ha halsfluss som vuxen , man blir ju så himla sjuk och känner sig verkligen eländig.
Hättan är fin, vad har du använt för mönster och hur stor är den? Jag funderar nämligen på att sy en bebishätta modell nästan nyfödd men vet inte riktigt var jag ska börja.

linnzan sa...

Jag har sytt den i storlek 1 år, men jag tror att det finns bebisstorlek på hätta i Ottobre 6/2007.

OttoPippi sa...

Å så döt!! Hoppas att du själv är på bättringsvägen?
Kram!!!

Johanna sa...

Hej! Den här mössan var jätte söt! Får man fråga om mönster/hur man gör? Väntar bebis om precis mer än 1 månad och har inte lyckats hitta några bra mössor =/

Älskar din blogg och vad jag sett tycker jag du är otroligt duktig på allt vad pyssel heter! Riktigt avis faktiskt! :)

Mvh Johanna