torsdag 10 mars 2011

Rosa Vaxduksnecessär

Har inte sytt på hur länge som helst! Så i helgen fick jag ett ryck och sydde en necessär (igen) som jag har haft legat tillklippt i garderoben. Åh så kul det var, varför var det så länge sedan jag sydde senast!? Fick mersmak av sömnaden och har nu fler projekt på gång och en beställning på Stoff och Stil har jag också gjort, hi hi......... Har också hittat underbara Amy Butler tyger som jag vill ha!!!!
Tyget är en vaxduk som jag köpte på Ohlssons när de hade rea för länge sedan! Inuti har jag använt vanlig bomullsväv (naturvit). Mönstret hittar du här "med nål och tråd".

Gjorde en liten flärp som man kan bära necessären i om man vill!

6 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Härliga färger. Det verkar vara en himla praktisk form på den.

Myssel sa...

Härligt tyg det där, man blir glad av det.

.::CaRiN::. sa...

Heeeej! Vilken underbart söt och cool necessär! :D Vad duktig du är på att sy också! :) Och vilka vackra kort här nedanför! Väldigt detaljrika! :) Jo.. det är lätt att fastna för Sweet Pea..hmm.. det har blivit tre stycken än så länge! ;) Ha en fin fredag imorgon! Kram!

Unknown sa...

Å, så fint det blev! Jag vill också försöka! /Line

Unknown sa...

Vilket härligt tyg! Smidig modell på necessär, måste jag testa någon gång.

Karin sa...

Hej,
så fin, du är så duktig på att sy!
Ha en trevlig helg!