torsdag 1 maj 2008

Min första klänning/tunika

Var på Ikea i måndags för att kolla om de hade tyget med flodhästarna på, det var fortfarande slut. Har kollat efter det flera gånger förut, men det har aldrig funnits inne. Denna gång frågade jag när de skulle få in det igen och då hittade hon jag frågade ett skyltexemplar och det fick jag köpa, tjoho! Så det här blev det första jag sydde av tyget och på samma gång min första sådana här klänning/tunika. Har ju kikat på modellen på många av er andras sy-bloggar och fastnat för den. Och så gjorde jag slag i saken och gick till biblioteket och lånade "Baby Cool", vilken de som tur var hade inne! Blev själv väldigt nöjd med resultatet, speciellt med fastsömnaden av dragkedjan. Och så satte jag en tryckknapp överst på fickan för jag tyckte att den stod ut för mycket. Tyckte dock att storleken verkar väldigt stor för att vara 74-80 cl, verkar kunna passa till och med min guddotter som är 2 1/2 år. Är det så att storlekarna i den boken är stora!?


10 kommentarer:

OttoPippi sa...

Ja, dom är stora storlekarna! I alla fall denna klänningen! Vad lyckad den blev!!! Härligt när sömnaden fngerar med blixtlås ock allt!!!

Anonym sa...

Jättefin klänning. Snygg kontrast till kantbandet. Flodhästarna gör sig bra på den modellen, och ja, den klänningmodellen i den boken är väldigt bred. Om jag skulle sy efter det mönstret igen skulle jag ta in den lite i sidorna.

Solveig Lövendahl sa...

Vad mycket fint du gör!

Smycka sa...

Vad duktig du är! Jättefina saker har du gjort! Snart kommer det ett paket till dig.

Ulrica =o)

Anonym sa...

Men hallå tjejen! Kul att du hittat till min blogg. Ja jag blev så paff när jag träffade på dig i onsdags. Plus massa flera personer som var där. Ja på valborg verkar man kunna träffa på alla möjliga. Vilka fina saker du sytt sen sist och kjolen från stoff, den var ju superfin...
Jag är fortfarande inte bra i mitt ryggskott, har gått i 4 veckor nu. Det känns som att allt ligger på is. Men snart så ska jag ta tag i allt igen. Förresten så har jag bokat kryssning 31 maj, du är välkommen att följa med. Det vore superkul. Vi kan ju höras i nästa vecka. Stor kram Caroline

snork sa...

Hi vad kul att hitta en sybloggare som heter likadant som jag!
Vad fin klänningen blev, har aldrig sytt något ur den boken, men modellen verkar rätt vid?
Själv är jag kär i det gröna flodistyget, synd bara att det är så svårt att få tag på! Jag länkar till dig från min blogg, för hit vill jag komma tillbaka!
Linn

Gulligan sa...

Jättefin klänning! Gillar det gula kantbandet!!!

linnzan sa...

Tack för alla fina kommentarer. Det uppskattas!

Strömming sa...

Vad fin den blev! Jag har just sytt en av samma mönster ikväll och den blev gigantisk! Tog in den rejält i sidorna. Kan inte blogga om den än för dels ska den få en kompis i ett annat tyg och sen ska båda ges bort till ett tvillingpar i present, men jag fasar för att den är för stor.
Jag var också på Ikea och frågade efter tyget häromdagen och försökte köpa skyltexemplaret men då fick jag inte det!! De sa att det skulle komma in om ca 2 veckor och det borde ha gått 1 nu. Så snart hoppas jag på att ha lite flodhästar hemma också.

Caroline sa...

Den där klänningen är ju bara för söt.
Har du möjligtvis mönster till den kvar?

Kram kram