söndag 11 maj 2008

Vit blus/skjorta med svarta blommor

Vilket härligt väder det har vartit i helgen! Det har varit cykeltävling här i Uppsala i lördags och banan gick förbi precis vid huset där jag bor. Och eftersom jag gillar cykling så var det perfekt att sitta hemma i solen i trädgården och kolla på tävlingen. Idag har jag själv vart ut på långtur, men det var väl sådär. Det blåste väldigt mycket och såklart var det ganska ofta motvind, men det var skönt ändå.
Har inte sytt något i helgen, men stickat en hel del på gamla projekt som aldrig blir klara. Varför är det alltid roligare att börja på något nytt än att fortsätta på det som legat länge!?
Men jag hittade den här i garderoben och den har jag ju inte bloggat om. Det var bland det första kläder jag sydde i vuxen ålder och jag är fortfarande väldigt nöjd med den! Mönstret kommer från Burda nr. 7/2007 och tyget har jag köpt på en lokal tygaffär här i Uppsala.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Du SKALL verkligen vara nöjd med den! Jättefin!

Visst har det tagit emot att sy i helgen??? Vet inte vad det är... sommaren kanske ... :-) :-)

Och visst är det MYCKET tråkigare att sy på gamla påbörjade tjafsprojekt än nya spännande!!!

rino sa...

snygg! hade jag sett den i nån affär hade jag nog köpt den...