lördag 11 april 2009

Tackkort

Är för tillfället helt inne i att göra kort! Har inte direkt någon att ge alla kort till, men det är ju bra att ha på lager. Fick härom dagen mina efterlängtade stämplar från Scraphuset, och då ville jag ju såklart prova direkt. Det här kortet ska jag ge bort idag till mammas kompis Gun som tack för presenten jag fick av henne när jag fyllde 30år.
Förra helgen var det syfestival i Kista där jag köpte Promarkers att färglägga stämplar med. Och jag måste säga att jag är helt såld på dem för tillfället! Stämpeln heter Faerie art stamp - Lost in thought. Jag tycker att den serien med stämplar är helt underbara, skulle kunna köpa hur många som helst. Stämpeln är sedan dekorerad med olika färger av glittersticks för att ge den mer liv.
Material: grön,, naturvit och mörklila cardstock, mönsterpapper från Maja design, naturvit spets, brun stämpeldyna till de chalkade kanterna, gröna pappersblommor från Landstoken, lila och grön tygblomma, stämpeln Faerie art songs - lost in thought, promarkers, flera färger glittersticks, naturvit mulberry ros, stansad swirl från QK - sophisticate alfabet, punchad retroblomma (M) från EK sucess, utskriven text i fonten Echelon, gräddvita pearls, och shape template från Fiskars till hjärtat.

4 kommentarer:

Anna H sa...

Otroligt fint kort, skulle rama in det om jag fick ett sånt =)

Karin sa...

Åh, vad fint det blev. Ja, visst är dom här stämplarna helt underbara ??!! Man kan inte sluta, vill bara göra fler ... Kul att du beställt fler Spellbinders, jag kommer också skicka iväg en beställning snart ... ha en fortsatt glad påsk!!

Caroline sa...

Åhh det kortet var ju alldeles underbart!!
Var det bra på mässan? Robert ville åka dit med mig men jag orkade inte...
Nu har jag sytt en väska utav tyget jag fick från dig när jag fyllde år, satsade på en model jag vet att jag gillar!
kram på dig

Strömming sa...

Tjusigt!

En sömnadsrelaterad utmaning väntar på min blogg! Är du med?!?