fredag 15 maj 2009

Krya på dig kompis!

Min kompis Caroline ska operera sig för diskbrock imorgon och jag vill att hon ska få lite uppmuntran när hon kommer hem från sjukhuset. Så idag skickade jag det här kortet hem till henne!
I lördags var jag på kurs på scrappaffären och lärde mig hur man använder distress ink. Och det var så himla kul och man kan variera det i all oändlighet. Det gröna "slitna" pappret har jag gjort med hjälp av två olika färger av distress ink stämpeldynor. Jag blötte pappret och knölade ihop det och sen lade jag mörkbrun ink på de "vikta" ytorna. Med en kökssvamp lade jag på och spred ut grön ink och sist sprejade jag papperet med distress glitterpulver utspätt med vatten innan jag lät pappret torka. Jag tycker själv att det blev riktigt snyggt och färgerna passar utmärkt till fotot.
Jag älskar denna typ av gamla vintage vykort och de passar så himla bra att använda till kort. Det här kortet har jag hämtat från bloggen Shabby Chic Papirskatter. Hon lägger upp nya vintage bilder i princip varje dag.
Material: Ljusgult cardstock från Bazzil, Mörkbrun stämpeldyna till de chalkade kanterna, mösterpappret wisteria från Basic Grey utstansad och embossad med spellbinder, naturvitt sidenband, grön tygblomma, vit Mulberryros och änglahår från Plantagen. Fonten till "Krya på dig" heter BlackChancery.

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefint!!

Hello sa...

Alltså, det du skriver kunde ju lika gärna ha varit på grekiska ;) men slutresultatet förstår jag och det finns bara ett svenskt ord som passar: UNDERBART!

Kompisen kommer bli jätteglad och genast må lite bättre av bara farten!

Karin sa...

Hallå, hoppas cyklingen gick bra! Vad roligt det var att göra armbandet igår! Det blir fler ... Det här kortet är så fint med vitt och grönt, känns så sommarfräscht. Blir garanterat uppskattat! Ses!

Caroline sa...

Tusen tack för det underbara kortet Linn!
Jag uppskattar det mer än jag kan skriva här :0)
Nu är jag hemma igen, vi får ses något sedan när jag klarar av att gå lite längre än till toaletten.
Tusen kramar!!!