måndag 16 juni 2008

Vätternrundan

Då var det måndag igen och tillbaka till examensarbetet!
Har varit borta i Motala i helgen och cyklat Vätternrundan (30 mil) med min pappa. Resan var super lyckad och jag är väldigt nöjd med min tid, 13 timmar och 25 minuter, lite mer än 40 min bättre än förra året. Men nu är jag lite stel och öm både här och där, men det är det ju värt.
Och en annan bra sak med att åka ned till Vättern är att jag var extra snäll mot pappa hela helgen så att jag fick åka till Jofotex och köpa uggletyget och en hel del annat också förstås. Så nu ska jag ha en vecka ledigt från träning och hoppas att jag hinner sy i mina nya (och gamla) tyger!

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Oj, vad duktig du är! Bra jobbat!

Har i min ungdom varit anmäld till Vätternrundan en gång men kom aldrig till start ;-)

Tjejvättern får räcka för mig även om jag inte cyklat på några år nu.

Jofotex på hemvägen tyckte jag var en väldigt bra belöning. Hoppas du hittade en del smått och gott.

Gulligan sa...

Vad duktig du är!!vad spännande med besök hos Jofotex!!

OttoPippi sa...

Grattis!!! Bra jobbat!!!

Strömming sa...

Vättern runt låter jobbigt!!! Vad fick du tag i på Jofotex?

gosi sa...

Hjälp, va duktig du är! En annan får ju andnöd efter ett par kilometer på cykel:) Tycker absolut att du var förtjänt av en jofotex-runda, ser framemot dina alster i nya tyger!

Kalunji040 sa...

herregud människa. 10mil!? What? Oj, det låter jobbigt. Du ska verkligen ha cred för din ansträngning. Bra gjort! Förresten min PIF present, pennskrinet har nu blivit med tråd. Jag har det på syhörna och har mina större trådrullarna i det. Passar jättebra in i det övrigt röda rummet.