måndag 14 juli 2008

Utmanad av Strömming

Först reglerna:
Svara på alla frågor.
Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana de på deras bloggar, be dem läsa din.
Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
Skriva CV till doktornadtjänsten jag ska söka, svara på den här utmaningen, äta lunch på terassen, plocka blåbär, och se "So you think you can dance".

Vad gjorde du för 10 år sedan?
1998, då tog jag studenten och flyttade hemifrån till Norge (Lofoten) för att gå på Folkhögskola.

Ställen du bott på?
Växte upp utanför Uppsala och flyttade därifrån 1998, först in till stan och sedan till Lofoten för att gå "Friluftsliv och fjäll". Efter Lofoten flyttade jag två år till Älvdalen (Dalarna) för att gå "Naturguide och vildmarksturism". Efter det bodde jag ett år på Kebnekaise Fjällstation och jobbade där. Sen blev det skidlärare i Sälen en vinter innan jag flyttade hem till Uppsala igen för att jobba och gå Komvux. Under min nuvarande utbildning (geologi) har jag bott en termin på Island som utbytesstudent. Nu bor jag i Uppsala och planerar att stanna här om jag får doktornadtjänsten, annars vet man aldrig vart jag hamnar!

Fem saker som du skulle göra om du var biljonär?
Herregud, med en biljon kan man ju göra vad man vill och leva i överflöd resten av livet. Men OK, jag skriver de fem första sakerna jag skulle göra för pengarna!
1) Betala mitt studielån!
2) Betala mamma och pappas skulder och ge dem en hel del pengar, så att de kan leva gott som pensionärer.
3) Bjuda mina vänner och mig själv på en långresa.
4) Köpa en herrgård (det är min dröm) och en ny bil (min är ju stulen).
5) Ge pengar till välgörenhet! (Speciellt till djur som far illa och barn i utsatta länder). Och så skulle jag finansiera min egen doktorandtjänst och fortsatta forskning!

Jag utmanar: GoSi, Kalunji, Med nål och tråd, och Tisas hem. (Hoppas ni inte redan har blivit utmanade).

2 kommentarer:

hea sa...

Hej! Jag har länkat till dig från min blogg. Hoppas att det är OK?

Anonym sa...

nu har jag svarat på utmaningen jag med :))