torsdag 10 juli 2008

Vad ska jag göra med den här?

Ja, så har det blivit ännu ett barnplagg! Jag bara syr och syr saker till barn, fast det inte finns något barn jag kan ge den till. Men det är ju så kul och snabbt att sy smått! Så är det när jag har blivit fast på att sy barnkläder. Den här hamnar väl hos den i kompisgänget som först får en liten tjej, ha, ha! Får ta och lägga allt på hög så länge. Sydde denna i storlek 1 år, fattar inte riktigt varför (min guddotter är 3 år), men den går väl åt någon gång! Kul var det i alla fall och jag fick prova det nya kantbandet i någon slags konstig gul. Men det blev riktigt fint om jag får säga det själv. Tyget har jag köpt på stuv på Ohlssons, och kantbandet har jag köpt på Tyg och Rum i Uppsala. Insåg att det var rena guldgruvan när det gäller kantband, för de hade massor med roliga och udda färger!


6 kommentarer:

PiraPäron sa...

Supersöt omlottunika. Gillar verkligen färgkombinationen med det gröna kantbandet mot det blå tyget!

OttoPippi sa...

Den blev jättefin! Allt med en!! Du skall se att det snart börjar drösa fram barn i bekantskapskretsen, eller i alla fall om ett tag!! Lyllos den som får din fina tunika! :-)

snork sa...

Vilka härliga färger!
Jag har också massor av kantband i den där "konstiga gula" färgen.....hmmm....kanske senapsgul?
Kram Linn

med nål och tråd sa...

Färgerna är ju bra så fina ihop. Tycker minsann att du kan sy ett par matchande byxor också :)

hea sa...

Jättefin! Det är inte fel att ha litet presenter liggande på lager. Förr eller senare dyker det upp en lämplig mottagare!

Strömming sa...

Jättefin klänning! Tack för tipset om Tyg och Rum, har aldrig varit in där för jag har tänkt att de bara har tråkiga mattor och möbeltyger!